fbpx

Jolanta Wybraniec, 17 sierpnia 2020

Storytelling w promocji powierzchni biurowych

Storytelling narzędziem do budowania więzi z odbiorcą

Czy sztuka opowiadania dobrych historii sprawdza się w marketingu?

Inwestujesz w reklamę ? Masz zasięgi ? Twoje biuro jest wyeksponowane na rynku ale potencjalni klienci nadal nie są zainteresowani? Zastanów się, czy klient jest w centrum narracji jaką sprzedaje reklama Twojej firmy. Pamiętaj, że Twoje oferta i usługi są narzędziem dzięki któremu klient osiągnie swoje cele. To narzędzie, które pomoże mu stać się bohaterem swojej historii. Klient wybierając Twoje biuro nie zawsze będzie kierował się racjonalnymi argumentami, często wystarczy impuls . Tak więc angażowanie emocji odbiorcy staje się kluczowe w budowaniu pozytywnej opinii o usługach Twojego biura.
Lubisz słuchać ciekawych porywających opowieści ? Czy zdarza się , że historia którą usłyszysz zapisuje się na długo w Twojej pamięci, skłania do przemyśleń lub wywołuje emocje albo przywołuje miłe wspomnienia? Utożsamiasz się z nią i czujesz się integralną jej częścią ? To jest właśnie skuteczny storytelling. Jak wykorzystać go do promocji Twojego biura bądź usługi czy produktu, do skutecznej sprzedaży  ?

Promocja biura

Storytelling powinien mieć swój cel, fabułę, powinien być szczery i wzbudzać emocje. Marketing narracyjny to znalezienie odpowiedniego balansu między takimi emocjami jak: złość czy radość. Wywołując silne uczucia na swoim odbiorcy sprawisz, że zapamięta markę, która podarowała mu moment wzruszenia, uśmiech ,chwilę zadumy czy przypomniała ważne chwile z jego życia. Dlatego dobra narracja marketingowa w reklamie może być prawdziwą podróżą człowieka w głąb siebie. Skuteczny storytelling w reklamie promującej Twoje biuro powinien być jak inteligentnie budowana więź między Tobą a twoimi klientami. To autentyczna historia o marzeniu oraz trudach w jego realizacji i porażkach oraz ogromnej determinacji prowadzącej do sukcesu. 

Czy storytelling brzmi przekonująco ?

Opowiedz więc szczerze swoją historię i pokaż to w sposób obrazowy. Opowiedz o pokonywaniu swoich słabości, o trudnościach jakie napotkałeś otwierając biuro, pokaż swoje błędy i wnioski jakie z nich wyciągnąłeś. Przedstaw swoje inspirację oraz  motto swoich działań . Wszystko to sprawi, że klienci uwierzą w Ciebie ,człowieka tworzącego markę  nie tylko w twój produkt.
Stworzenie kreatywnej historii angażującej odbiorcę to nie lada wyzwanie . Jej celem jest przekazanie konkretnej informacji, która wyeksponuje jedną cechę „tożsamości” pozycjonującą twoje biuro czy  markę na rynku . W świecie mediów społecznościowych ciężko jest stworzyć oryginalną treść, która nie zginie w pamięci ludzkiej , którą warto będzie przekazać i udostępnić innym . Storytelling w reklamie Twojego biura zaangażuje klienta w historie Twojej firmy, a nawet sprawi że będzie czekał na jej ciąg dalszy .

Zarządzanie zespołem

Warto również wspomnieć o możliwościach storytellingu, jakie daje kadrze managerskiej . Liderzy, często przekazując zespołowi nową strategię działania napotykając na opór. Stanowcze polecenia, ścisły nadzór nad wykonaniem każdej instrukcji zniechęca do podejmowania inicjatywy. Przywództwo oparte na nakazach i zakazach w perspektywie czasu zwykle się nie sprawdza. Zarządzanie pracownikami okazuje się zdecydowanie bardziej skuteczne, gdy manager wcale nie próbuje narzucać im zmian raczej omawia je, tłumaczy proces ich wdrożenia i potencjalne trudności. Opowiadanie prawdziwej historii, czerpiąc ze swojego doświadczenia sprawi, że dane przedsięwzięcie stanie się dla wszystkich bardziej zrozumiałe, bliższe, zacznie ich dotyczyć. Utożsamią się z danym problemem i podejmą próbę jego rozwiązania ponieważ poczują się współodpowiedzialni.

Storytelling graficzny ?

Treści wizualne są dla nas łatwiejsze do przyswojenia w porównaniu z tekstem czytanym. W Internecie masz zaledwie 0,05 sekundy, aby zrobić pierwsze wrażenie na swoim kliencie. Odbiorca potrzebuje 0,05 sekundy by zdecydować, czy chce przeglądać Twoją stronę bądź konto na Instagramie.  Jak stworzyć dobrą grafikę? Kolory, rozmiar tekstu, czcionka, ilości elementów na stronie, rozmiar zdjęcia -wszystkie te elementy wpływają na całkowity odbiór treści wizualnej. Graficzny storytelling pozwala nam tworzyć kontekst obrazu, który może wpływać na oddziaływanie obrazu na widza. Odbiorca powinien identyfikować się z tym , co widzi. Obraz powinien odzwierciedlać to, czego właśnie poszykuje, czego oczekuje od Twojej usługi. Podpis pod grafiką jest jak rekomendacja dla firmy oraz  nadaje sens całemu obrazowi i skłania do pożądanych odczuć wobec niego. Zrezygnuj więc ze zdjęć stockowych w kampanii marketingowej . Pokaż prawdziwe zdjęcia swojej powierzchni biurowej , pracowników czy zadowolonych klientów. Jeśli oczywiście wyrażą na to zgodę .

Poproś o konsultację.

W ciągu 24 godzin skontaktuje się z Tobą nasz ekspert