fbpx

Artur Majsterek, 30 marca 2020

Kiedy coworking nie jest dobrym rozwiązaniem dla firmy?

Kiedy CoSpot nie jest najlepszym rozwiązaniem dla Firmy?

CoSpot to nowa forma biura, która dopasowana jest do zmieniających się realiów. Ten artykuł jest przeznaczony dla firm, właścicieli i ich gospodarzy którzy są zainteresowane CoSpotem. Spełniają oni poniższe kryteria, które powodują, że lepszą decyzją jest nie dołączać do najszybciej rozwijającej się społeczności w Łodzi.

Lokalizacja poza centrum

CoSpot znajduje się w ścisłym centrum Łodzi, pomiędzy Zachodnią, Piotrkowską i Manufakturą. Oznacza to, że CoSpotowicze mają blisko do restauracji, barów. Ich klienci z każdej części Łodzi mogą dojechać w dosyć szybkim czasie, wszystkie środki komunikacji są dostępne w przeciągu kilkuset metrów. Jednak to oznacza, że każdy do centrum musi się jakoś dostać. Niektóre firmy lubią lokować swoje siedziby na skrajach miast, tak aby uniknąć jakichkolwiek korków, a ich szefowie mieszkają poza miastem. Przykładowo firmy znajdujące się przy Aleksandrowskiej czy Wersalskiej z zarządem mieszkającym w Aleksandrowie Łódzkim oszczędzają sobie kilku minut dojazdu.

Twardzi i zahartowani pracownicy

Tak jak kiedyś brak wygody podczas czasów Spartańskich czy na wojnie – co na nie zabije to nas wzmocni. Niektóre firmy z filozofią ‘hartowania’ swoich pracowników uważają, że brak dogodności w miejscu pracy ‘osłabia’ pracownika i powoduje, że jego charakter staje się słabszy. Na pewno CoSpot nie jest dla nich. Dla zarządu firmy, która stosuje filozofię ‘hartowania’ pracowników, CoSpot jako miejsce pełne dogodności sprawiałby, że ta strategia nie byłaby dobrze wyegzekwowana. Air Condition w każdym pomieszczeniu, nielimitowana kawa, miła obsługa, wygodne biurka, szybki Internet. To są dogodności, które rozpieściłyby pracowników i spowodowały, że ich odporność na niedogodności spadłaby.

Produkowanie dużej ilości dźwięku

Są firmy, w których praca odbywa się w głośnych warunkach. Zakłady, w których urządzenia produkują nieprzyjemny poziom hałasu lub pracownicy, którzy lubią słuchać bardzo głośnej muzyki nie używając słuchawek. Najlepszym wyborem jest pozostanie w miejscu, w którym takie hałasy nie przeszkadzają.  CoSpot nie akceptuje nadmiernych poziomów dźwięków – każdy CoSpotowicz lubi koncentrować się na swojej pracy.

Firma, która właśnie zainwestowała we własną infrastrukturę

Inwestycje w infrastrukturę, nieruchomości są dokonywane z horyzontem czasu 5, 10, 20 lat. Jeśli firma z chęci przebranżowienia swojej działalności zainwestowała w twardą infrastrukturę jak systemy wentylacyjne, nowe oszklenie, kupienie nowych mebli. To przeniesienie się do innego miejsca bez zwrotu kosztów od właściciela budynku powoduje, że zarząd odczuwa ‘stratę’. W tych przypadkach firmy oczekują długi ego okresu amortyzacji materiałów nie zmieniając swojego biura.

Konserwatywne firmy nie gotowe na zmiany, zwiększenie obrotów

Wiele firm pracuje od 10, 20 lat na tych samych zasadach, używając podobnych procedur z tymi samymi klientami. Słowo ‘brainstorming’, ‘kaizen’ czy ‘process improvement’ brzmi jak język japoński lub przyprawia zarząd o dreszcze. Tak samo jak ilość godzin, które będą musieli spędzić myśląc jak wprowadzić nowe procedury czy nauczyć pracowników nowego systemu. CoSpot i jego atmosfera w wielu przypadkach inspiruje i uwalnia w zespołach kreatywność, chęć działania, tworzenia i polepszenia firmy. To dla wielu może wydawać się ekscytujące, ale każdy zarząd wie, że taka energia i pomysłowość powoduje dodatkowy nakład pracy. Dodatkowi klienci sprawiają, że firma musi zatrudnić nowych pracowników, żeby ich obsługiwać. Nowe pomysły mogą powodować, że wiele godzin jest straconych na ich omawianie, a często nie przyczyniają się do niczego konkretnego. W przypadkach kiedy doprowadzają do zmiany procesów, powoduje to dodatkowe godziny we wdrażaniu procesów uczenia się.

Wnioski

Podsumowując, CoSpot nie dla każdego jest dobrym rozwiązaniem. Dla konserwatywnych, którzy chcą pozostać w wygodnym miejscu, na pewno CoSpot nie będzie dobrze służył. Wiele firm nie będzie dobrze się czuło w środowisku i społeczności jaką tworzy CoSpot. Decyzję należy podjąć znając wszystkie argumenty i znając realia swojej firmy. CoSpot służy pomocą w decyzji i doradzeniu czy akurat Wasza firma powinna zostać w Waszym obecnym miejscu, czy stać się członkiem naszej społeczności.

Poproś o konsultację.

W ciągu 24 godzin skontaktuje się z Tobą nasz ekspert