- Strona główna
- Blog
- Usługi coworkingowe: dlaczego CoSpot jako rozwiązanie biurowe jest tańsze od tradycyjnego najmu: przykład i wyliczenia
Co:Spot, 24 marca 2021
Usługi coworkingowe: dlaczego CoSpot jako rozwiązanie biurowe jest tańsze od tradycyjnego najmu: przykład i wyliczenia

CoSpot jako rozwiązanie biurowe - jak obliczyć różnicę między biurem serwisowanym a standardowym?

CoSpot i jego rozwiązania biurowe są tańsze od tradycyjnego biura. Ten artykuł w głębokim detalu pozwala najbardziej analitycznym decydentom zrozumieć dlaczego.
Widać to na prostej ilustracji po lewej stronie. Wykres pokazuje po lewej stronie 3 kolumny, których wysokość to miesięczny koszt abonamentu (na niebiesko) – kropkowany słupek to oszczędność w porównaniu do biura o tym samym standardzie dla 3 różnych opcji CoSpotu (biuro coworking, dedykowane i prywatne). Po prawej stronie widać całkowite koszty 3 różnych opcji wynajęcia, wyposażenia i obsługi tradycyjnego biura.
Ilustracja jest dla biura 10-osobowego. W artykule poruszamy temat tego jak ilość osób wpływa na średnie koszty – na osobę (tanieją wraz z wielkością biura z powodu ekonomii skali).
Poniżej ilustracja pokazuje tę samą różnicę dla biura 5-10 oraz 20-osobowego. Widać tam, że CoSpot jest tym bardziej opłacalny, im mniejsze biuro. Jednak w każdym przypadku koszty CoSpotu są niższe, niż całkowite koszty biura w tym samym standardzie. Często nawet w zdecydowanie niższym standardzie.



Aby obliczyć całkowity koszt najmu tradycyjnego, zostały przyjęte 3 propozycje:

Wersja obliczeniowa 'Najtaniej’ – wynajmę biuro w Łodzi
Opcja ta sumuje pozycje kosztowe po niskich wartościach rynkowych. Wyliczona dla osób/firm, które często 'oszukują się’, że opłaty nie istnieją, że kosztów alternatywnych nie ma. Dla potrzeb konserwatywnego liczenia założyliśmy, że te koszty 'nie istnieją’.
Koszt wynajmu tradycyjnego biura w Łodzi po najniższych cenach z m2, gdzie właściciel budynku nie nakłada wielu opłat i po części 'dofinansowuje przestrzeń’ – utrzymując niski standard biura klasy B/C.
Koszty wyposażenia kompletnie zminimalizowano (zakładając, że biuro wynajmujemy w stanie saute). Koszt obsługi również zmniejszono – zakładając, że szef/pracownicy zajmują się obsługą biura. Robią to podczas swoich normalnych obowiązków, a ich koszt alternatywny jest bardzo niski albo zerowy.

Wersja obliczeniowa 'Średnio’ – wynajmę biuro w Łodzi
Jest to średnia opcja, która szacuje koszty biura klasy B w Łodzi, realistyczne koszty wyposażenia, jak i koszty obsługi. Opcja jest zbliżona do najtańszej, gdyż średnia firma wynajmująca biuro w Łodzi dąży do tego aby zapłacić 'jak najmniej’. Jednak do tej kalkulacji nie „oszukiwaliśmy się”, że koszty nie istnieją i doliczyliśmy je.
Jest to wersja znacząco poniżej standardu CoSpotu.

Wersja obliczeniowa 'Luksusowo’ – wynajmę biuro w Łodzi
Składowe kosztów najmu ‘tradycyjnego’
Podstawowy koszt wynajęcia powierzchni
Czynsz podstawowy
Czynnik powierzchni wspólnej
Service charge
Media
Koszt niewykorzystanej powierzchni
Wyposażenie biura do wynajęcia
Meble
Wykończenie
Wyposażenie
Koszt obsługi standardowego biura wynajmowanego w Łodzi
Air condition – klimatyzacja w biurze
Sprzątanie biura
Drukowanie
IT – Sieć w biurze
Zarządzanie biurem – office manager i/lub front desk/recepcja/obsługa gości
Inne koszty związane z wynajęciem biura
Inne, nieprzewidziane koszty
Czas poświęcony na rozwiązywanie problemów
Większość firm uważa, że nie ma problemów, więc koszt ten powinien być zerowy. Taki właśnie przyjęto w tej kalkulacji porównawczej.Koszt większej rotacji pracowników/droższej i dłuższej rekrutacji
Bardzo trudny koszt do oszacowania, dlatego dla potrzeb tej ilustracji przyjęliśmy zero.Koszt organizowania wydarzeń integracyjnych
Większość firm nie organizuje takich wydarzeń. Uważają, że takie eventy są niepotrzebne, więc koszt przyjęty dla każdej z opcji to zero.Koszt prawników i agentów nieruchomościowych/pośredników
Tak – to jest koszty wymyślony, dlatego w naszych obliczeniach założyliśmy, że go nie ma 😉W jaki sposób CoSpot jako rozwiązanie biurowe jest w stanie oferować abonament taniej niż wynajęcie biura samemu?
- Skala CoSpot jest duża i wiele kosztów rozbija się na większą ilość członków

- Efektywne zarządzanie przestrzenią – wykorzystywanie sali konferencyjnych w godzinach, kiedy biura nie funkcjonują, wykorzystywanie salek w weekendy oraz 'po nocach’
- Efektywne projektowanie – wybór budynku, który jest bardzo optymalny
- W sumie to CoSpot i wiele innych coworkingów nie zarabiają – pomimo hype’u na temat coworkingów. Patrz bankructwa i zamknięcia coworkingów na świecie. Od WeWorka po lokalne coworkingi w miastach polskich.
Inne artykuły w tej tematyce
W poprzednim artykule opisaliśmy jak zaoszczędzić na wynajmie biura: https://cospot.pl/blog/jak-zaoszczedzic-na-wynajmie-biura/. Napisaliśmy też artykuł na temat oszczędności najmu https://cospot.pl/blog/wynajem-biura-w-lodzi-jak-znalezc-idealne-biuro-i-zaoszczedzic/ .
Poproś o konsultację.
W ciągu 24 godzin skontaktuje się z Tobą nasz ekspert
Poproś o konsultację
W ciągu 48 godzin skontaktuje się z Tobą nasz ekspert